نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ در تهران برگزار می شود سه شنبه, 07 آذر 1396

ناشر :
تاریخ : 03 بهمن
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته که یکی از بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت چاپ در منطقه خاورمیانه محسوب می شود، با حضور صدها شرکت داخلی و خارجی و مشارکت وزارتخانه ها و دستگاه دولتی از 22 تا 25 آذر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

بنابر گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی؛ در این نمایشگاه بزرگ بیش از 650 شرکت کننده داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 12 کشور خارجی حضور و مشارکت دارند.

جلیل غفاری عضو ستاد برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ گفت: در این نمایشگاه 450 شرکت داخلی و 200 شرکت خارجی از ایتالیا، سوئد، انگلیس، سوئیس، اسپانیا، المان، چین، ترکیه، کره جنوبی، هند، اتریش و ژاپن حضور و مشارکت دارند و در کنار شرکت های ایرانی تولیدات خودشان را ارائه می کنند.

وی افزود: شرکت های داخلی و خارجی حاضر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته ؛جدیدترین دستگاه های چاپ،دستگاه های بسته بندی،دستگاه ها و تجهیزات کد گذاری، دستگاه های پلمپ صادراتی و کالاها و اجناس مخصوص بسته های داخلی و صادراتی را به نمایش می گذارند.

این شرکت ها همچنین روش های نوین بسته بندی کالا برای جذب مخاطبان و بازارهای صادراتی را نیز ارائه می کنند.

غفاری اضافه کرد : در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه چاپ، یک همایش علمی و چهار کارگاه تخصصی در زمینه های مختلف صنعت چاپ و بسته بندی و نقش و جایگاه مهم آن در توسعه صنعتی و صادراتی کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه قرار است در طول چهار روز برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین المللی چاپ، چهار هیئت تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف از آن بازدید کنند، گفت: این نمایشگاه را اتاق اصناف با همکاری اتحادیه صنف چاپخانه‌داران، اتحادیه لیتوگرافان، اتحادیه صحافان و انجمن کارتن ورق ایران در 13 سالن محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می کند.

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگراف هم گفت:30 درصد از فضای نمایشگاه امسال در اختیار بخش ماشین‌آلات چاپ ، 40 درصد در اختیار ماشین آلات بسته‌بندی و 35 درصد نیز در اختیار دیگر بخش های مرتبط قرار گرفته است.

این عضو ستاد برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه چاپ افزود: ماشین‌آلات صنعت چاپ بسیار سنگین و دارای قطعات و بخش های بسیاری است و نمی‌توان آن را در مدت کوتاهی سرهم کرد، اما با این وجود در نمایشگاه امسال شاهد حضور تعداد زیادی از آنها هستیم.

ابولحسنی با بیان اینکه نمایشگاه صنعت چاپ و بسته بندی ایران از برند بیست و چهارساله برخوردار است،خاطرنشان کرد؛ نمایشگاه صنعت چاپ تهران در حال حاضر یکی از نمایشگاه بزرگ منطقه خاورمیانه محسوب می شود.

وی هدف از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ، ارائه جدیدترین خدمات و محصولات در جهت حمایت از تولید داخل، حمایت از صنایع داخلی و انتقال دانش و تکنولوژی بیان کرد.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما