چاپخانه‌ها کار غیر قانونی نمی‌کنند

ناشر :
تاریخ : 03 بهمن
به عقیده رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران از میان 2000 چاپخانه در تهران ممکن است برخی از آنها ناآگاهانه اقدام به چاپ گارانتی‌های غیرقانونی کنند که باید در این زمینه به توافقاتی با آنها رسید، ولی در کل اتحادیه لوازم خانگی تاکنون سندی برای ادعای خود ارائه نکرده است.
در پی اظهارات اخیر رییس اتحادیه لوازم خانگی مبنی بر چاپ گارانتی‌های تقلبی در چاپخانه‌ها رییس اتحادیه چاپخانه‌های تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که کار چاپ با شرایط خاص انجام می‌شود، اظهار کرد: زمانی که کسی برای چاپ گارانتی به چاپخانه‌ مراجعه می‌کند باید معرفی‌نامه از شرکت یا سازمان مورد نظر ارائه دهد.
رییس اتحادیه چاپخانه‌های تهران خاطر نشان کرد: اگر کسی مدعی تخلف چاپخانه‌ها در زمینه‌ی چاپ گارانتی لوازم خانگی است چرا تاکنون این موضوع را مطرح نکرده بود.
وی با تاکید بر این‌که اتحادیه لوازم خانگی باید در زمینه‌ی این مشکل ابتدا به ما اطلاع‌رسانی می‌کرد، گفت: این اتحادیه باید مدارک خود را که دال بر اثبات این ادعا باشد ارائه دهد.
نیکوسخن افزود: در حال حاضر 2000 چاپخانه در تهران فعالیت می‌کنند که ممکن است برخی از آنها ناآگاهانه و بدون اطلاع اقدام به چاپ گارانتی بدون مجوز کنند.
رییس اتحادیه چاپخانه‌های تهران با اشاره به این‌که سربرگ، برگه سفارش گارانتی از شرکت، موسسه و یا سازمان باید در موقع درخواست چاپ گارانتی به چاپخانه ارائه شود، تصریح کرد: هرکس که متقاضی دریافت گارانتی است باید یکی از مدارک فوق را ارائه کند.
وی با تاکید بر این‌که بعضا چاپخانه‌ها از وزارت فرهنگ و ارشاد استعلام می‌گیرند، بیان کرد: اگر هم گارانتی متعلق به کالاهای تولید داخل بود، این استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته می‌شود.
رییس اتحادیه چاپخانه‌های تهران در پایان گفت: در نهایت برای جلوگیری از هرگونه تخلف باید وارد مذاکره شد و برای چاپ به خصوص گارانتی‌ها به توافقاتی با اتحادیه لوازم خانگی و سایر سازمان‌های مربوطه رسید.

منبع : ماهنامه صنعت چاپ