کاهش تحریم‌ها به بهبود وضع کاغذ کمک می‌کند

ناشر :
تاریخ : 03 بهمن
منصور حاجی‌آخوندیان، رییس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران با اشاره به نتایج مثبت مذاکرات با غرب گفت: اگر غرب به گفته‌های خود عمل کند و تحریم‌ها کاهش یابد، قطعا شاهد بهبود وضع کاغذ در بازار خواهیم بود.
منصور حاجی‌آخوندیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: هفته گذشته مسوولان سازمان حمایت از مصرف‌کننده نشستی برگزار کردند، در این جلسه مطرح کردیم که آمار واردات کاغذ تحریر را به ما بدهند تا وضع کاغذ تحریر نیز بهبود پیدا کند و قیمت حبابی آن مانند کاغذ گلاسه و مقوای پشت توسی از بین برود. 
رییس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران درباره نتایج مثبت مذاکرات نمایندگان کشورمان با غرب در نشست ژنو و تاثیر آن بر وضع بازار گفت: خوشبختانه گویا نتایج مذاکرات ژنو مثبت بوده، اگر غرب بر سر قول‌ها و تعهدات خود باشد روزهای خوبی در انتظار اقتصاد و صنعت ما قرار دارد، در صورتی که تحریم‌ها برداشته‌شود و پول‌های بلوکه شده بازگردانده شود، قیمت کاغذ نیز مانند دیگر کالاها روند نزولی خواهد داشت. 
این مسوول بازار کاغذ ادامه داد: اگر به وضع بازار سکه دقت کنید متوجه خواهید شد که این کالا در چند روز گذشته تا مرز 800 هزار تومان رسیده‌است، این تغییرات و بهبود بازار، همه حوزه‌ها را شامل می‌شود و کاغذ نیز از آن مستثنا نیست. 
وی در مورد وضع بازار کاغذ گفت: قیمت کاغذ تحریر در هفته گذشته روند ثابتی داشته و دچار تغییر نشده، قبول داریم که این قیمت کمی گران است اما چون اطلاعاتی از واردات آن نداریم نمی‌توانیم برای بهبود وضع آن برنامه‌ریزی کنیم، وضع کاغذ گلاسه و مقوای پشت توسی کمی با تحریر متفاوت است و در روزهای گذشته روندی نزولی را طی می‌کند. 
حاجی‌آخوندیان در بخش پایانی صحبت‌هایش اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنم که وضع کاغذ تغییر کند، تاجرانی که در گرانی کالا خریده‌اند برای این‌که کالای خود را از گمرک خارج و کمتر ضرر کنند، مجبورند که کالاهای خود را با قیمت کمتری عرضه کنند که این امر بازار را دچار تحرک خواهد کرد. 
براساس اعلام بازار کاغذ و مقوای تهران، هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی، ۱۰۰ در ۷۰ ، با قیمتی حدود ۸۰ تا 85 هزار تومان، هر کیلوگرم کاغذ گلاسه ۲۵۰ گرمی ۱۰۰ در ۷۰ ، سه هزار و 900 تومان و هر کیلوگرم مقوای پشت توسی به قیمت سه‌ هزار تومان به فروش می‌رسد. براساس قیمت‌های اعلام شده، کاغذ گلاسه و مقوای پشت توسی همچنان روند نزولی خود را طی می‌کند و وضع کاغذ تحریر ثابت است.